السبت، ٩ فبراير ٢٠٠٨

مش ذنبى انى بنت :+(


حلمى التانى (( كان نفسى ألعب !!! ))
أيوه كان حلمى التانى انى ألعب تخيلوا دى أبسط أحلام البشر كلهم مش الأطفال بس انهم يلعبوا لكن لما فتحت عينى على الدنيا لاقيت اللعب حرام !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متتعجبوش وبعيونكم تستغربوا وبعقولكم تفكروا ازاى اللعب حرام , كان بالنسبه لى حرام علشان انا بنت كارثه ومصيبه انى بنت علشان حرام البنت تلعب مع الولد !!!!!
كنت أسمع الجيران و أصحابى كمان بيعلبوا ويضحكوا وبطفولتهم يفرحوا وانا من بعيد عيشت فى عالم وحيد علشان كانت مأساتى انى بنت وايه يعنى انى ألعب معاهم ؟!! وأهيص وأخرج وأبقى وياهم ؟؟!!
عيييييييييييييييييييييييييييييييييييب انت بنت ومرت عليا سنين طويله وانا جوايا حلم انى ألعب من غير ما أخاف من بابا ولا تزعقلى ماما ولا أاتالم وانا شايفه البنات والولاد حواليا بيلعبوا كلهم من غير خوف ولا تخبيه !!
كان نفسى ألعب معاهم اوىىىىىىىىىى كان نفسى مش اخاف لنضرب وقدام الناس اتهان واتشتم كل دا ليه وعلشان ايه علشان اناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بنت !!!!!!! :+(
تفتكروا بعد ما كبرت وخرجت للدنيا هقدر اتخلص من عقدتى فى انى ألعب من هغير خوف ولا رعب وأعبر عن مشاعرى بعيد عن انى ولد اوبنت ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
حلم غالى اتمنيته وحلمت بجد انى أحققه وانى انسى انى بنت وان دا ذنب مش فى ايدى أغيره مش بأيدى انى بنت !!!!!!!!!!!!!!!!!!



هناك تعليقان (٢):

HeBa يقول...

مرحبا

عزيزتي قيثارة الأحلام

كلامك -مش بس اسمك - بيدل على أنك شخصية رقيقة جدا

اللي أنتي قلتي عليه ده مش حصل لك لوحدك .. أنا كمان في فترة زمنية بلعب عادي مع الولاد والبنات وبعد أما كبرت شوية دخلت حاجات كتير في كادر الممنوعات
وده زي ما قلتي لأننا بنات

بس مش عارفة

الأهل بيعملوا كده علشان هما خايفين علينا .. أنا لما كبرت وفكرت حسيت أني هأحاول أصاحب بنتي وأخلي فيه حوار بيني وبينها

بس برضه حأحط لها نفس الحدود اللي اتحطت لي مش علشان اخنقها علشان بس خايفة عليها

لحد ما تكبر وتبقى عندها قدرة تميز وتفكر وتختار بنفسها .. ساعتها هأحس انها مش محتاجة قيودي ولا محتاجة اقول لها عيب على حاجة هتبقى فاهمة كويس ايه الصح وايه الغلط والعيب

تحياتي ليك ولمدونتك الرقيقة

تواشيح سياسية يقول...

دى مش معانتك انتى شخصيا دى معانات كل بنت فى مثل عادتنا وتقالدنا
وده وليد جهل مش اكتر!!!!!
وفهم دين خاطىء والدين برىء من هذه الخرفات
ليكى مطلق الحرية فى الصغر حتى الصبا وده الوقت اللى بيكون ليكى فيه فكر
تعرفى تميز الصح من الغلط


بنت صغير اللعبة فيه ايه غلط بالنسبة لها؟؟

بس